chatbox

my horrible visit to terendak

saje buat gimik ngan tjuk tuh. haha. baru sebentar tadi pulang ke terendak hantar adik balik. kat sini juz nak luah kan beberape kecemburuan terhadap budak2 terendak sekarang.



1.baju polo
dulukan, time kite f5/f4 maktab haramkan pemakaian baju polo kan? then, mase tu sume rase sangat menyampah gile lah kat maktab. dulu wajibkan beli, then suddenly haramkan pulak untuk pegi outing. agaknye dorang x sedar yang kite ni x de kenderaan nak outing. kne berjalan kaki. NNNNN! mungkin dorang juge x sedar yang sgt panas kalau berjalan kaki tengah2 hari. dan3! kononnye nak coverla boleh pakai baju batik.. ceh. baju batik tuh. agknye penyerap cecair yang lebih bgus dr span. pakailah inner jenis mane pun. tetap nampak gak peluh2 tu. ape igt student x malu ke pki bju nampak peluh2. eeiih.. frust gle! tp sekarang sume xde dah. dah pulak boleh pakai bju polo balik. senget betul!


2.surau
emm. part ni bukan nak mengutuk lagi dah. yang tadi jek. hehe. bguslah sekarang surau dah extend skit. tp, cume jeles je sbb time kitorang dulu. sume nak berjimat. peruntukan masing2 kne potong. then, majlis sumenye simple2. tapi, bgusla kalau duit tu gune untuk renovate surau tu kan. harap2 la duit yang dijimatkan tu digunakan untuk kebaikan ye. lgi bgu kalau dewan tu di air cond kan cepat2. (: cian student. mcm masuk oven dah bile masuk dewan.


3.washing machine
waaaaa! yang n paling x tahan! time kite2 dulu kan. dah byk kali mintak washing machine. tapi x penah pun dapat! alasan budak2 x reti jage la. kalau letak nnt rosak la. habistu? sekarang ni f1-f5 tu dewasa la? ha? ha? ha? jwb2! frust gle.. knpe time kitorang je kate nnt rosak. eiiih. geram gle! tp nak wat mcm mne kan. dah rezeki budak2 sekarang nak dapat. bgus jugak ade washing machine. at least kurang siket budak junior kne buli *aku x sokong pun kalau budak2 x kne buli, bg aku diorang harus dibuli* dah la, x mau aku pk pangjang2. buat aku tension, tension dan tension lagi!
aku harap bertahan lame la. x elok kan doa yang buruk2 ((: * senyum yang sangat sangat sangat sangat x ikhlas!*




4. meje lepak
sedeh je bile lalu tadi. dulu, ni la jadi tempat berehat, menyejukkan badan, bersembang, makan nasi goreng telur, pau budak *bukan akula, org laen*, kacau2 orang *bukan aku jugak*, dating *defenitely bukan aku*, dan mcm2 lagi. tp tgkla sekarang ape dah jd. habis dah. xde rupe meje lagi dah.  cian aku tgk. nnt kalau datang lagi, agknye dah xde terus dah meje tu. n maybe meje yang lagi satu tu plak jadi mcm ni. haih~



11 comments:

azaa said...

washing machine? smpai ati terendak wat kte cmni ;(

Asyrafkindil said...

Babi washing machine sial. Nasib baik x de tyme aku f4 f5. Kalu x cne nak kenekan junior teruk2 basuh baju aku. Hahaha.

IqbalariefF said...

Awtz, meja comel tu..

Washing Machine Ngan Meja tu.. aku rase Meja tu lagi senang nak jage.

nurul athirah sue said...

omg...how could them do this to us...ye la...batch kte kan bdk nkal...so,nk mhon pape pon sme kne tolak..batch skang bek2...tgk..tmpat lepak,knangan kte pon dorang nk musnah kan...

Noorisha Musa said...

pemerintah baru..
cara cengkaman berbeza..
hu3...

firdausfauzi said...

sedih kami miss. ye kami sedar kami mmg a bit nakal. tp, sgtnye x adil la mcm ni.

sherrina said...

Nak wat pe washing machine. Dobi kan ada?

firdausfauzi said...

tau tape. ngade2 jek.

mia said...

sue, kita nakal kebendaaa? ari tu lepak ngan cikgu su, cikgu ckp byk gila kes polis. ada kua masuk lokap da pun. kita ada ke?

washing machine? duhhh. sakit mata aku tengok kau kilat2. -.-"

nurul athirah sue said...

mia:ye r dlu kan org slalu ckap kte nkal..skang dh dpat bdk2 nie...hammek ko!!mati ko nk handle bdk2 tue...hahaha
cian kte...

cikfaiq said...

terkesima jap. :(