chatbox

janganlah dipakse




ade ke orang suka kalau dipakse buat sesuatu?aku yakin, takde sorang pun dunie ni yang suka buat perkare2 yang dipakse bukan? memang kalau dipakse, kite akan buat perkare tersebut. tapi, keikhlasan nye pasti tiade!. tapi, belakangan ni aku tersedar.selame ni, sume perkare2 yang aku dipakse buat, memang tahap giga *pinjam dr noor* lah malasnye nak buat!lagi2 bile nak kne pakse tu ade tengking2, marah2, jerit2. uish. bertambah2 malasnye nak buatlah!tapi, since duduk UTP, xde orang nak pakse2 n suroh2. semua jd senang saje.sume mende bile nak buat xde lagi rase malas2 n menyampah2.terasa ikhlas dan ringan je badan ni bile tidak dipakse. konklusi disini, kepada ibubapa, pakcik makcik, bakal suami istri. bile nak didik anak2 nnt. jgn dipkse, ditengking, dimarah.cukuplah dengan kata2 yang lembut dan baik.dan kne selalu bg nasihat dgn baik.kalau tnpe henti.lame2.senang je anak2 nak buat perkare2 yang baik kerana sudah tersemat dalam sanubari mereka sifat2 yang baik tersebut ((:

5 comments:

super eja said...

parents aku tak pnah pakse adik bradik aku study . tahu sendiri la nk study kn . tp adek aku ni tbe2 pelik . bile tak pakse , tak blajar . so skarang satu family aku paksa die blajar . haha

firdausfauzi said...

kan aku ckp.
tidak memakse.
tp sentiase mengingatkan. (:

Nazira Nazri said...

betul! lagi dipakse lagi malas. if aku, bile da tade org nk suro buat mcm2 benda, time2 tu la aku bosan. then baru aku buat sume bende sbb tade pressure da.

firdausfauzi said...

benar2! stuju ngan noor!

cikfaiq said...

haha. stuju dgn fidot!