chatbox

post 103.



entah mengape. akhir2 ini. aku asyk terfikir akan engkau. rindu mungkin? hmm.. complicated kan perasaan manusia nih. kadang2 mmg susah sebenarnye nak memahami isi hati dan perasaan sendiri. ya. sejujurnya aku sangat rindu akan engkau. sejak 'hari' itu lagi. keputusan meninggalkan engkau bukanlah suatu perkara yang remeh dan mudah untuk dibuat. percayela. hati ini lebih sakit lagi dari ape yang kau rase ketika aku lafazkan kate2 itu. tapi percayela. ini semua untuk kebahagiaan kite juga nanti. hari2 aku terkenang perbualan kite dulu. sedih rasenye. selalunye kenangan manis itu buatkan kite gembira dan tersenyum. tapi sekarang. kenangan manis hanye mampu mengalirkan air mate dan kesedihan di hati.

dulu. kite pernah bicarakan hal ini:-

kite: awk.. agknye kan. ape terjadi kalau kite clash or pape nnt.
awk : ntahla tak tahu..
kite: kalau kitekan. even kte dah xde pape nnt. mesti susah nak lupekan awk. yela. kenangan 3 tahun bknnye siket n senang nak lupekan.
awk : haah. kite pun rase mcm tu.

sekarang aku rasai ape yang kite bincangkan dulu. yang bezanya. dulu aku x rase keperitannya. sekarang. segalanya perit untuk diterima dan dikenang kembali.
aku agak terkilan apabila engkau tidak membalas segala mesej2 yang ku kirimkan. tp, aku faham. kau pasti terluka dan benci akan aku ini. jadi, aku undurkan diri sementara menunggu kemarahanmu reda.

akhirnya. setelah sekian lame aku berdiam diri. dan kita tidak bertegur sapa. aku cuba beranikan diri. menegur engkau. dengan 1003 harapan. aku agak ragu2 ketika mahu menegur kerana tertanye2. adakah engkau masih tidak mahu melayani aku. namun aku tekad dan tegur juga. kerane jika tidak. sampai bila rindu di hati ini aku perlu pendamkan.

aku begitu gembira apabila kau membalas teguran ku. namun pada awalnya engkau agak kasar seolah2 masih membenci. tetapi. akhirnya kau berlembut juga. dan membuat aku begitu gembira! tenang sekali apabila dapat bersembang kembali. walaupun seketika. namun itu sudah memadai bg mengubati rindu yang aku pendam selama ini.



tiap hari aku berdoa akan kesejahteraan dan kebahagiaan engkau. moga hidupmu kini tenang dan bahagia.hidup kita mesti diteruskan.sama ada bersama atau tidak? itu kita biar kan Allah tentukan.

13 comments:

cikfaiq said...

fidot...

firdausfauzi said...

haih faiq

nikshahira said...

woahh fidot... penuh prasaan.
very meaningful. aku tak pnh tau ape sbb btul ko tinggalkan die. sbb tak dgr dari ko sndiri. but forever what reasons it may be, i'm sure it's for your own good. kalo tak, ko takkan buat kan? so, be strong fidutte!! :)

nikshahira said...

*for whatever

nikshahira said...

*for whatever

mia said...

klu da jodoh,mmg x kemane. *selalu sgt dgr ayat ni*
be strong fidot!

ganyixiang said...

we never start but i still miss her so much >.<

cikfaiq said...

rileks je oke. :) haih.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
superman said...

ko lakukan sume ni kerane ALLAH..btol x?

tp jgn ridu2 sgt.x bley tau...hehe

Norashikin Abdullah said...

fidot..aku baca dgn penuh perasaan..ak doakn yg terbaik utk ko..aku x mahu ckp pnjng..nnt aku ngis kang..
Allah tahu yg terbaik utk tiap hamabnya

Norashikin Abdullah said...

fidot..aku baca dgn penuh perasaan..ak doakn yg terbaik utk ko..aku x mahu ckp pnjng..nnt aku ngis kang..
Allah tahu yg terbaik utk tiap hamabnya

superman said...

relax ah ikin..pnuh emosi.hahaha...