chatbox

hari2 di UTP

::Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani::




dalam minggu lepas ramai la intake baru masuk ke utp that is those yang dapat MARA/JPA scholarship. kemudian teringat pulak asal usul kenpae aku memang memilih utp. sebenarnye memang x seronok buat keputusan if orang x sokong. but who cares! aku yakin pilihan ke utp adalah yang terbaik untuk aku even if kalau dapat oversea under MARA. kenape? well, sebenarnye aku sendiri kurang yakin dengan kekuatan iman yang ade untuk membawa diri ke negeri orang. bayangkanlah, kalau dekat negara sendiri pun diri kite x terjage. ni kan pulak kat negara orang. at least kat negara ni, ade jugak orang2 sekeliling yang nasihat2 kan. kalau oversea nnt? ade? silap2 haribulan terpesong pulak. Nauzubillah.

Alhamdulillah kat sini orangnye baik2. kawan2 pun baik (: tapi yang x seronoknye name kawan rapat kat sini pon Firdaus gak. =.= (sory la firdaus, terkutuk sementare). seriusly penat hidup kat cni. maklumlah, transport belum ade. yang ade pon sepasang kaki kurniaan Ilahi ni jek. (: kat cni sangat lah panas! serius x tipu. panas yang amat. plus sangat kering. so, kne byk sgt mnum air. nasib baik air kosong free jek, kalau x. bertambah2 la expense harian. oh3. semenjak duduk utp n kne blaja organise expenses sendiri. secare x langsung aku terberubah menjadi vegeterian plak. haha. nak saving punye pasal. tapi, hari ahad ialah hari KARNIVOR! haha. ari ahad jek aku makan daging n tambah protien. hehe. seriusly jadi vegeterian sangat saving. orang lain skali makan RM2- RM3. tapi aku. kadang2 RM1.50 jek. haha. then daily orang habis up to RM10-RM12. aku plak. RM5 pon cukup sehari. saving kan? haha.

classes timetable xde la pack sangat. between classes memang sentiase ade 1-2 hours break. so, xde la terkejar2 sangat. lecturers pun sume baik2 aje. n misi utama sekarang ialah mencuri tempat dalam hati setiap lecturer. tp, bukan sbb nanti senang nak bodek markah, but seronok ape rapat ngan lecturer. macam kat sekolah dulu la. kan best rapat2 ngan cikgu. same goes kat sini. (: rasenye sume lecturer ingat kot mike aku yang COMEL ini(haha). yela mane taknye. every lecture mesti ade soalan dari mulut ni. hehe. as usual. aku akan tetap menjadi insan yang paling banyak bertanye dalam class. sbb, dgn byk bertanye, kite lebih mudah faham bukan? (;

mungkin sampai sini saje coretan orenputihkehidupan kali ini. jumpa lagi dalm next post. bye2.

2 comments:

Nazira Nazri said...

haha. ak bayangkn ko ckp who cares mcm mimi. lawak2.

bley idop ea mkn sayor je? (nk blaja jimat)

firdausfauzi said...

setakat ni aku masih idop la. haha. kalau lepas ni dah x de blogpost aku, ade problem la tuh.